AİLE EĞİTİMİ

OLUMSUZ AİLE TUTUM ŞEKİLLERİ:

1-AŞIRI SEVGİ VE GEVŞEK EĞİTİM: Bu tutumu gösteren ailelerde sevgi, çocuğa şımartacak kadar çok verilir ve disiplin azdır. Çocuktan çok az şey beklenir.

                                   Bu tarz yetiştirilen çocuklar genellikle erişkinlik yaşamlarında sorumluluk taşımayan, hep alıcı bireyler olarak karşımıza çıkar. Burada verilen sevgi, aşırı vericilik ve aşırı koruyuculuk biçimindedir. Disiplin tarzları aşırı bir hoşgörü biçiminde görünürse de aslında ailenin güçsüzlüğünün ve yetersizliğinin bir sonucudur. Çocuk ne kadar büyümüş olursa olsun, aile ona ilk yıllarda olduğu gibi daima vermeye ve korumaya eğilimlidir. Böyle çocukların ilerde, doyumsuz ve bencil olma olasılığı fazladır. Eğer aile varlıklı ise çocuğu bir süre daha doyurabilir; çocuk dayanıksız ve doyumsuz kaldığında ise alkol ve uyuşturucu alışkanlığına kolayca yönelebilir.

Bazı anne babalar, otorite olmayı öğrenememişlerdir; bunlar çocuklarına gerekli sınırlamaları koyamazlar. Bir kısım anne baba da katı ve baskı altında yetişmişlerdir. Kendi yaşantılarını çocuklarına da yaşatmak istemezler,  dolaylı olarak  doyum sağlamaya çalışırlar.

NE VAR Kİ,SINIRLARIN KATI VE DAR OLMASI KADAR İYİ ÇİZİLMEMESİ DE ÇOCUĞUN GEREKLİ REHBERLİKTEN YOKSUN KALMASINA NEDEN OLUR.

2- AŞIRI SEVGİ SIKI EĞİTİM: Burada sevgi, aynı biçimde tutumda olduğu gibi aşırı verici ve koruyucu bir davranışla sunulmaktadır. Ancak çocuğu bir bebek gibi bakıldığı halde, kendisinden beklenenler çoktur. Hiçbir şey esirgenmez; özel dersler aldırılır, çeşitli olanaklar sağlanır, buna karşılık çocukta ileri düzeyde başarı beklenir.     

             Bu durumda olan çocukların nevrotik olma olasılıkları çok yüksektir.  Bu beklenti sevgi ile beraber verildiğinden çocuklar tarafından kolayca benimsenir ve benliğe sindirilir.  Bazen çocuk bu özellikleri o kadar benliğine sindirir ki acımasız bir üst benliğe sahip bir yetişkin olarak ortaya çıkabilir.

 3- YETERSİZ SEVGİ AŞIRI DİSİPLİN: Aile içinde sıkı bir kontrol mekanizması vardır. Disiplin genellikle aşırı cezalarla uygulanır; en küçük şeyde cezalandırma ( dayak, şiddet, aşağılama) yoluna gidilir. Çocuk genellikle aşağılanır, horlanır.                                                                                 

            Bu tip ailelerde yetiştirilen çocuklar, karşı çıkma ve saldırgan davranışlar gösterirler. Kendi iç dünyalarını açıklamakta güçlük çekerler.

4- GEVŞEK EĞİTİM VE YETERSİZ SEVGİ: Bu durum yoksul ve kalabalık ailelerde gözlenir.

                                 Çocuğu düşen ilgi ve sevgi azdır. Çocuğun eğitimi de yetersizdir. Böyle çocuklar pasif ve donuktur. Hazır olmadığı çağlarda bağımsızlığa zorlanır, bir an önce kendi kendine yetmesi ve kendine bakması beklenir.

DİĞER OLUMSUZ AİLE TUTUMLARI

  1. ANNE BABANIN TUTUMLARI ARASINDAKİ TUTARSIZLIK.
  2. AİLE İÇİNDEKİ KARDEŞLERE FARKLI TUTUMLAR
  3. AİLE İÇİ KUTUPLAŞMALAR

MEHMET ÇİLOĞLU

E-Posta Üyeliği

E-Posta listemize üye olarak güncel duyuru ve etkinliklerden haberdar olun.

İletişim

  • TOSYA İLÇE MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ 37300
    TOSYA / KASTAMONU
  • TEL : ( 0 366 ) 313 18 84
    FAKS: ( 0 366 ) 313 18 84
  • tosyaegitimder@mynet.com www.tosyaegitimder.org.tr

Tosya Eğitim Derneği

Bize düşen görevin; Örgün ve yaygın eğitim kurumları, aileler, meslek kuruluşları, eğitim çalışanları, gönüllü kuruluşları bir araya getirerek önce eğitimle ilgili durum tespiti yapmayı daha sonra sorunların konuşulmasını ve ne tür etkinlikler yapılarak var olanlar üzerine ne tür pozitif katkılar yapılabileceğini hep birlikte görüp yaşamak istiyoruz.

Copyright © 2019 Tosya Eğitim Derneği